24.-28. september

Selle nädala deviisiks oli „Koolist välja“ – loodusesse ja värskesse õhku liikuma.

Toome järgnevalt ära mõne klassi muljed:

„3.b õpilased õppisid teisipäeval tavalise klassiruumi asemel hoopis muuseumis. Kuna parajasti tutvutakse Oskar Lutsu raamatu „Kevade“ tegelaste ja vanaaegse koolieluga, siis muuseumitund aitas saada parema ettekujutuse koolist üle saja aasta tagasi. Lapsed said võimaluse proovida tindi ja sulega kirjutamist, mis tegi nii mõnegi sõrmed siniseks. Samuti oli põnev väikesele tahvlile krihvliga rehkendusi kriipida ja keeruliste vanaaegsete tähtedega teksti kokku veerida. Tunni lõpus anti igale õppurile hinnangutega tunnistus. Proovimata ei jäänud ka karistusmeetodid. Päris vitsa sõrmede pihta ei antud, kuid herneste peal põlvitamine sai küll ära proovitud. Kolmapäeval ootas ees mängufilmi „Kevade“ vaatamine.“

3.b klass

„Võtsime osa RMK Aimla Looduskeskuse korraldatud õppeprogrammist „Omadega rappa“. Kui bussist väljusime, tervitas meid tihe vihmasabin. See ei heidutanud kedagi. Giid Mihkel juhatas meid Parika Väikejärve õpperajale. Ta rääkis rabaelust nii põnevalt, et me ei märganudki vihmasaju lõppemist. Saime teada, millised taimed seal kasvavad ning millised loomad elavad. Soodel ja rabadel on suur tähtsus looduses ning need on inimesele kasulikud. Loodust ei tohi kahjustada. Käisime mööda rabarada ja uurisime taimi. Nägime märke loomade ja lindude tegevusest: karu oli küünistanud oma käpajäljed puutüvele; rähn õõnsused tüvesse toksinud; põder vastu tüve sarvi süganud. Giidil oli kaasas metsnugise nahk, mida kõik uurida ja katsuda said. Uurisime luubiga, missugune see hirmus puuk siis tegelikult on. Saime teada, et rabaliikluses on oma „valgusfoor“. Julgelt võib nimelt astuda punasele mättale, rohelise ja kollase mätta peal on aga ohtlik. Otsisime jämedama puu ja mõõtsime seda. Lõbus oli „rababatuudil“ hüpata. Ja oligi ring ümber südamekujulise rabajärve tehtud. Nüüd maitses kaasavõetud toit küll väga hästi ja kojusõit võis alata.“

2.d klass

„Ühel ilusal sügisesel neljapäeval läksime klassiga rappa. Kaasa tuli ka a-klass. Kohale läksime bussiga. Kohapeal jagati meid kahte rühma, mis pani paljud rõõmustama või ohkima. Kõik tahtsid ikka oma õpetajaga koos olla. Matka alguses oli ilm üsna sombune, kuid pikapeale tuli isegi päike välja. Asusime siis vaikselt teele. Kohe alguses loeti meile ette reeglid. Matk oli iseenesest tore, kuid ka üsna väsitav. Minu meelest oli kõige toredam laugas, kuhu Oliveril õnnestus jällegi korralikult kinni jääda. Rännaku lõpus pidime täitma töölehte. Minu lehe peale sattus juhuslikult elusloodus maamõõtja (väikse rohelise ussikese) kujul. Temast pidin siiski loobuma, sest saiakotiga ussi koju vedada on natuke veider. Kui kirjatöö tehtud, lasti meil bussini joosta. Matka ajal olid enamus väsinud ja veidi unised, kuid kui jooksuaeg kätte jõudis, oli väsimus nagu käega pühitud. Kui trenn sai tehtud, läksime sööma. Viiekäigulist lõunasööki küll ei jagatud, kuid vorstid ajasid asja ära. Kui kõhud täis, oli aeg loodusega hüvasti jätta ning koju suunduda. Oli väga tore ja õpetlik matk.“

5.a ja 5.c klass

Ja sporti tehti ka ning võidukalt.

27. septembril toimusid Viljandimaa koolide murdmajooksu karikavõistlused Karksi-Nuias. Suurte põhikoolide osas saavutasime 531 punktiga esikoha, võisteldi viiel erineval distantsil.

Allpool tabelis näeme meie võiduka võistkonna protokolli, esimene veerg näitab saavutatud kohta.

Rebecca Lotta Aasmäe 5.29,8 T 6.-7.1500

Sander Martin Viitra 4.12,9 P 4.-5. 1000

Randy-Brent Sallum 4.03,6 P 6.-7.1000
Šerelin Zverev

Pildil Šerelin Zverev (2. koht, 500 m, 8.-9. kl)

Pildil Roger Teor (I koht, 1000 m, 8.-9 kl)

Veel toimusid maakonna jalgpallivõistlused, kus meie kooli võistkond saavutas esimese koha, võidukas võistkonnas lõid kaasa: Sander Luik 9.d, Rauno Loit 9.c, Kermo Raudsepp 9.a, Roger Teor 9.aAlex Prantsen 9.aEdgar Toimetaja 8.bTõnis Toom 8.bJohannes Kruusma 9.aKalev Kübar 9.e ning Alex-Andro Kahu 9.b klassist.

Kolmapäeval kell 10.05 hakkas koolimajas helisema häirekell. Tegu oli õnneks vaid tuletõrjeõppusega. Kõik õpilased ja kooli töötajad suundusid õue ning maja sai tühjaks kolme minutiga. Tubli töö!